Sjukdom

Jag är sjuk. Så himla tråkigt, det ville jag inte alls vara nu. Middagen som vi skulle på imorgon missar jag troligen :/ Men jag hörde något om en matlåda hem till mig :D

Man ligger mest och är värdelös när man är sjuk. Och tänker på allt man skulle hunnit göra. Har jobb att göra, men det går lite i taget bara.
Tur att man har en gubbe (<3) som tar hand om en iaf, och ger en morötter när man behöver. Får så sjukt ont i tänderna när jag är förkyld så det hjälper att ha något att gnaga på!
Annars ligger jag mest och tänker på allt man borde varit bättre på.
Önskar jag vore en bättre dotter/syster/partner/vän... och allt man nu råkar vara.
Är det egentligen någon någonsin som känner sig tillräcklig?
Vad vet jag, just nu är jag bäst på att vara sjuk iaf.
Snorig Puss.

Kommentarer
Postat av: MammaMia

Åh,stackars! Jag borde vara där och göra citronsoppa! Nu får kanske T ställa upp istället? Här är recept:



4 portioner



12 dl vatten

1 buljongtärning

2 dl ris

4 ägg

1 dl pressad citron

Salt och peppar



Koka upp buljong och ris och låt sjuda under lock i 20 minuter.



Vispa ihop ägg och citronsaft och häll sakta och försiktigt under omröring i ca en halv dl av den varma buljongen i taget.(Detta för att den inte ska skära sig!) Häll blandningen i resten av buljongen, låt NÄSTAN koka upp igen, och flytta då genast kastrullen från värmen. (Det får inte KOKA för då stelnar äggen). Smaksätt med salt och peppar.



Bättre bot mot förkylning finns inte! Kram och krya på dig! Och glöm aldrig att du är bra precis som du är!!! <3 <3 <3

2010-11-20 @ 08:04:54
Postat av: P

Ja jättetrist att du inte kan följa med idag älskling, kommer sakna dig!!! Så hemskt synd om dig som är sju-uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk!!! Matlådaska vi fixa serru <3



Inte alls värdelös när du är sjuk du, jobbade ju duktigt ihop 2 korsord igåt! Skulle inte jag greja om jag hade feber!! Och du är faktiskt världens BÄSTA partner, och frågar du Maria och Sandra så tycker de nog att du är bästa sytern/dottern med! Och självklar världens bästa vän med!!! Saknar dig här på jobber jagm hoppas du sover gott så du blir litee piggare! <3<3<3<3<3<3

2010-11-20 @ 10:11:23
Postat av: Linda Rangfeldt - Med plutt i magen.

Min älskade vän!

Du är en bra vän och har alltid varit! Vem tydde jag mig till om det va något eller om jag ville prata om något förr? Jo dig!! Varför? Jo för dig kan man lita på, i dig kan man hitta ett varmt hjärta för att du är en bra människa! Snäll och underbar! När du är sjuk så ska du enbart vara sjuk, du kan inte vara på alla ställen när du själv mår dåligt. Du måste stanna upp och ta hand om dig själv då!



Kan berätta att det enda jag är bra på numer är att vara trött, men det är så när man är på tjocken. Som man bäddar får man ligga, och när man legat.. ja då kan det hända att man blir tjock och trött :P hehe ;).



Ta hand om dig smulis, det förtjänar du väl? Och vadå bättre dotter, så mycket som du ställde upp för din pappa förr (som vi pratat om). Du är en otrolig dotter!



Massa kärlek till dig! <3



Ps. Ja Titanic är helt underbar :)

2010-11-24 @ 22:45:03
URL: http://lindarangfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0